• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека

Бібліотека

Книги - морська глибина!
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
І. Франко

Пам’ятка учням. Бібліотечні правила

1. В бібліотеці необхідно вести себе тихо, так як шепіт і шурхотіння заважає іншим читати.

2. Книгу в бібліотеку треба повертати вчасно. Книга береться лише на 10 днів.

3. З книгами потрібно поводитися бережно, щоб їх змогли прочитати більше дітей.

4. Книги, взяті в бібліотеці, не можна губити .

5. Книги в бібліотеці потрібно ставити на те місце, де ти їх взяв.

Люба дитино! До тебе це слово! А для цього будь уважним,

Перед тобою-скарбниця чудова, Не забувай речей в ній зайвих.

Мудрих порад невичерпне джерельце , Краще витрати хвилину,

Книгу люби і душею і серцем. Та візьмися й до пуття

Не гоже бруд заносити в науку- Попідклеюй всі сторінки

Простягуй книзі лише чисті руки Книзі дай нове життя !

Якщо ти хочеш книгу всю читати, Візерунчасту закладку

Не змушуй сторінки в ній випадати . Книзі подаруй на згадку.

Відтак книжки не слід перегинати. Ще й обкладинку вдягни,

Друг твій – книга буде гарним, Життя книзі збережи!

І новеньким і охайним,



У Полянській ЗОШ І-ІІІ ст. пройшов тиждень бібліотеки, згідно плану.

13.03.Для учнів першого класубула проведена екскурсія – подорож до шкільної бібліотеки, також з учнями 2-го класу було проведено бесіду: «Як потрібно поводитися в бібліотеці».

14.03 Учні 1 – 5 класів оформили виставку малюнків:«Книга в моєму житті» Актив бібліотеки та шкільний уряд провели рейд – перевірку стану збереження підручників. Підсумки рейду показали, що учні нашої школи з відповідальністю відносяться до збереження шкільного майна.
15.03.Працювала Книжкова лікарня, учні 2 – 5 класів ремонтували дитячі бібліотечні книжечки, давали їм друге життя.
З учнями 6 класу провели гру «Відчуй себе бібліотекарем». Діти вчилися вести формуляри читачів, реєструвати книги, орієнтуватися у виборі потрібної книги .
16.03 Відбулося Свято книгина якому учні школи цитували вірші та приказки про книжку.


План роботи шкільної бібліотеки на 2016/2017 навчальний рік

I. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки

ХХІ століття – ера інформаційного суспільства, де інформація все частіше визначається як головний ресурс майбутнього. Використовувати ж цей ресурс зможуть тільки члени суспільства, які володіють необхідними знаннями і підготовкою до впевненої орієнтації в інформаційному просторі. Загальнодержавним завданням сьогодні є підготовка молодого покоління до життя в інформаційному просторі. Так, якщо людина володіє вільним пошуком інформації в довідкових апаратах бібліотек, то вона зможе зачерпнути для себе максимум потрібної інформації.
Тому важливо вже з юних років виховувати необхідність одержувати знання, прищеплювати навички самостійного пошуку інформації, формувати уміння ефективного збору, систематизації та обміну з іншими користувачами/ Сьогодні інформація охоплює дедалі більше галузей і стає однією з головних людських цінностей та основним ресурсом майбутнього країни. Тому соціальним замовленням сучасного суспільства є людина, яка навчатиметься і працюватиме в умовах постійного зростання інформаційного потоку, людина з високим інтелектуальним потенціалом та інформаційною компетентністю. В умовах інформатизації суспільства невід’ємною частиною загальної освіти стає інформаційна компетентність особи. У сучасній шкільній бібліотеці починається формування інформаційної компетентності не тільки завдяки забезпеченню можливостей доступу читачів до інформаційних ресурсів, але й пошук нових підходів до підготовки користувачів, які б володіли сучасними методами багатоаспектної інформаційної діяльності.

II.Діяльність шкільної бібліотеки щодо сприяння гуманізації, гуманітаризації навчально-виховного процесу та духовного становлення школярів.

І. Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб
№ з/п Зміст роботи Термін виконання Відповідальний за виконання Примітки
1. Організація екскурсій до бібліотеки для першокласників, ознайомлення з правилами користування бібліотекою та книгою під час перереєстрації та запису до бібліотеки, знайомство з фондами листопад бібліотекар
2. Вивчення читацьких інтересів. Перереєстрація читачів. Продовження роботи з боржниками. Обрання відповідальних за збереження підручників. Продовження роботи «постів бережливих» вересень листопад бібліотекар
3. Індивідуальна робота з читачами: - проведення рекомендаційних бесід з читачами; - бесіди з читачами-учнями про прочитану книгу; - консультації щодо вибору книги на книжкових полицях постійно постійно постійно бібліотекар бібліотекар бібліотекар
4. Взаємодія шкільної бібліотеки з педагогічними працівниками: - інформаційне забезпечення вчителів новою літературою; - інформація про надходження нових підручників, програмної літератури, періодичних видань з педагогіки; - спільна робота шкільної бібліотеки та педколективу щодо збереження фонду підручників; - організація книжкових виставок , оглядів літератури, що сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу постійно постійно постійно постійно бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
5. Робота з популяризації літератури: - участь у всіх заходах, присвячених відродженню української національної школи; v надання допомоги вчителям у виборі літератури для проведення традиційних шкільних свят постійно постійно бібліотекар бібліотекар
6. Книжкові виставки: - до Дня знань та Міжнародного дня грамотності «Калейдоскоп книжкових знань», «Книга – скарбниця мудрості і добра»; - до Дня незалежності України «Ми живемо в Україні», «З історії нашої Батьківщини», «Мій край – частина України»; - до Всеукраїнського дня бібліотекаря «Подорож до царства книги», «Кращі книги нашим дітям», «Бібліотека і книги – ваші порадники і друзі» вересень жовтень вересень бібліотекар бібліотекар бібліотекар
7. Тематичні полички: - «У світі цікавого»; - «Творчий вчитель і сучасний урок»; - «Глибінь науки творча і жива»; - «Нові педагогічні технології – в дії»; - «Професія, яку ти обираєш»; - «Традиції та звичаї нашого краю». грудень жовтень листопад бібліотекар бібліотекар бібліотекар
8. Бесіди: - «Правила поведінки з книгою»; - «Як книжка прийшла до людей»; - «Читання – ось краще навчання»; - «Україна – це наша родина»; - «Книги письменників - земляків»; - «Без верби та калини нема України»; - «Символи нашої держави»; листопад грудень січень лютий березень квітень бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
ІІ. Робота з морального та естетичного виховання учнів
1. Оформити виставки: - «Формування свідомого громадянина – патріота України»; - «Україна – держава європейська»; - «Зі святом Вас, дорогі вчителі» (до дня працівника освіти) вересень бібліотекар
2. Відкриті перегляди літератури: - до Міжнародного дня музики «В піснях історія і звичаї мого народу»; - до Міжнародного дня захисту тварин «Я у навколишньому світі» v до дня визволення України від фашизму «Доки пам’ятаємо – живемо»; - До Дня українського козацтва «Козацька Україна» січень березень листопад жовтень бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
3. Вікторини з краєзнавства: - «Земля – наш спільний дім»; - «Збережемо природу України»; «Література рідного краю, книги письменників - земляків» грудень лютий бібліотекар вчителі бібліотекар вчителі
4. Усний журнал: - «Шевченківські пам’ятні дні»; - «Вогненне слово Кобзаря» (бібліографічний огляд) березень бібліотекар вчителі
5. Відкриті перегляди літератури: - практичні сторінки історії України (до дня пам’яті жертв голодомору) «Запали свічку»; - до Дня української писемності «Мова – то цілюще народне джерело», «Мова коштовний скарб народу». листопад грудень бібліотекар
6. Книжкові виставки: - «Моя золота полиця»; - «Секрет ввічливості і вихованості» січень жовтень бібліотекар
7. Міжнародний день рідної мови: - «Наша мати – Україна, її мова - солов’їна»; - «Мовні перлини для кожної дитини »; - «Майбутнє – без СНІДу» - (боротьба зі СНІДом) перегляд тематичної літератури лютий бібліотекар вчителі
8. Тематичний перегляд літератури: - «Відлуння чорнобильських дзвонів»; - «12 квітня – день космонавтики» квітень бібліотекар
9. Виставки: - «Писанка мальована з любов’ю подарована»; - «Низький уклін Вам, мамо!»; - «Мати – символ добра на землі» (до Дня матері) квітень травень бібліотекар бібліотекар
10. Свято книги: - «Хочеш знати все і всіх – другом будь хороших книг»; - «Мова – краса спілкування»; березень бібліотекар вчителі, учні
III. Інформаційна та довідково – бібліографічна робота
1. Оформлення та ведення тематичних папок: - «На допомогу молодому вчителеві»; - «На допомогу класному керівникові»; - «Сучасні освітні технології»; - «Погляди й переконання»; - «Пізнай себе і навколишній світ»; червень бібліотекар
2. Популяризація бібліотечно-бібліографічних знань. Проведення бесід за темами: - «Як роблять вашу книгу»; - «Книга. Бібліотека. Читач»; - Довідкова література, пошук інформації за енциклопедіями, довідниками; - Тематичні картотеки, пошук літератури за ними жовтень листопад грудень лютий бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
3. Ведення довідково-бібліографічного апарату. Ведення картотек: - картотека статей з періодичної преси на педагогічні теми; - картотека підручників; - картотека індивідуального інформування; - сценарії виховних заходів постійно постійно постійно постійно постійно бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
4. Проведення бібліографічних оглядів літератури і періодики постійно бібліотекар
IV. Формування бібліотечного фонду
1. Комплектування. Організація фонду і проведення періодичних перевірок збереження підручників. Розстановка. Списання: - комплектування фонду бібліотеки краєзнавчою літературою, з історії України, методичною, довідковою; - придбати книги на допомогу вчителю, а також для позакласного читання. Продовжити доброчинну акцію «Моя улюблена книга – кращий подарунок школі». - провести інвентаризацію фонду підручників; - скласти акти на списання застарілої літератури; - вести роботу з очищення фонду від застарілої літератури; - упорядкувати розстановку фонду підручників постійно постійно постійно травень постійно листопад бібліотекар бібліотекар учні, батьки бібліотекар бібліотекар бібліотекар
2. Збереження фонду підручників та художньої літератури: - постійно здійснювати ремонт літератури; - ліквідація заборгованості бібліотечних книг; - робота щодо знепилення книжкового фонду постійно постійно постійно бібліотекар учні бібліотекар бібліотекар
3. Робота з фондом підручників: - розташувати підручники на стелажах; - продовжити ведення картотеки підручників; - вибрати по класах «пости бережливих»; - проводити рейди-перевірки по класах щодо збереження підручників; - оформити виставку кращих підручників; - робота в гуртку «Книжчина лікарня»; - очищення фонду від застарілої літератури, непридатних до використання видань, передати їх на кабінети; постійно жовтень вересень постійно травень постійно постійно бібліотекар бібліотекар учні бібліотекар вчителі бібліотекар бібліотекар учні бібліотекар
Сторінками літературного календаря
1 v «М.С.Грушевський – український політичний діяч, історик, літературознавець, письменник» (150р. від дня народження) (1866-1934) v «М.В.Ломоносов – людина універсальних знань , оригінальний вчений енциклопедист» (305р. від дня народження) (1711-1765) вересень вересень бібліотекар бібліотекар
v «І.Ф.Хмара – український поет перекладач, драматург» (80р. від дня народження) (1936) v «І.Багряний – український письменник, художник, громадський діяч» (110р. від дня народження) (1906-1963) v «І.Ф.Драч – український поет, сценарист, політичний і громадський діяч» (80р. від дня народження) (1936) v «Ф.М.Достоєвський – великий російський письменник» (195р. від дня народження) (1821-1881) v «Я.В.Гримайло – автор багатьох книг, віршів, нарисів і оповідань» (110р. від дня народження) (1906-1984) v «Д.Б. Шоу – англійський драматург, публіцист, критик» (160р. від дня народження ) (1856-1950) жовтень жовтень жовтень листопад грудень грудень бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
V. Підвищення кваліфікації
1. Оперативне ведення документації бібліотеки. · Систематичне відвідування засідань районного методичного об’єднання і обмін досвідом роботи. Удосконалення традиційних і освоєння нових бібліотечних технологій. · Передплата періодичних видань. · Папка самоосвіти. · Участь у професійних конкурсах. постійно постійно бібліотекар бібліотекар
VI. Робота з активом бібліотеки
1. Залучення активістів учнів для допомоги в роботі бібліотеки. Технічна обробка літератури. Ремонт книг. Розстановка літератури. постійно бібліотекар учні
VII. Робота з батьками
1. Виступити на батьківських зборах про збереження підручників. Підбирати класним керівникам літературу для роботи з батьками. Проводити індивідуальні бесіди з батьками про читання учнів, дбайливе ставлення до книги. Оформити куток «Сімейне виховання». Скласти рекомендований список літератури на літо для школярів. вересень постійно постійно травень бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар
VIII. Господарська робота
1. 2. 3. 4. Підготувати приміщення бібліотеки до нового навчального року. Придбання канцтоварів для роботи. Придбати кашпо для квітів. Поповнити фонд художньої літератури бібліотеки методичною літературою. червень травень червень бібліотекар бібліотекар
Кiлькiсть переглядiв: 253

Коментарi