Книги - морська глибина!
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
І. Франко
Пам’ятка учням. Бібліотечні правила
1. В бібліотеці необхідно вести себе тихо, так як шепіт і шурхотіння заважає іншим читати.
2. Книгу в бібліотеку треба повертати вчасно. Книга береться лише на 10 днів.
3. З книгами потрібно поводитися бережно, щоб їх змогли прочитати більше дітей.
4. Книги, взяті в бібліотеці, не можна губити .
5. Книги в бібліотеці потрібно ставити на те місце, де ти їх взяв.
Люба дитино! До тебе це слово! А для цього будь уважним,
Перед тобою-скарбниця чудова, Не забувай речей в ній зайвих.
Мудрих порад невичерпне джерельце , Краще витрати хвилину,
Книгу люби і душею і серцем. Та візьмися й до пуття
Не гоже бруд заносити в науку- Попідклеюй всі сторінки
Простягуй книзі лише чисті руки Книзі дай нове життя !
Якщо ти хочеш книгу всю читати, Візерунчасту закладку
Не змушуй сторінки в ній випадати . Книзі подаруй на згадку.
Відтак книжки не слід перегинати. Ще й обкладинку вдягни,
Друг твій – книга буде гарним, Життя книзі збережи!
І новеньким і охайним,
У Полянській ЗОШ І-ІІІ ст. пройшов тиждень бібліотеки, згідно плану.
13.03.Для учнів першого класубула проведена екскурсія – подорож до шкільної бібліотеки, також з учнями 2-го класу було проведено бесіду: «Як потрібно поводитися в бібліотеці».
14.03 Учні 1 – 5 класів оформили виставку малюнків:«Книга в моєму житті» Актив бібліотеки та шкільний уряд провели рейд – перевірку стану збереження підручників. Підсумки рейду показали, що учні нашої школи з відповідальністю відносяться до збереження шкільного майна.
15.03.Працювала Книжкова лікарня, учні 2 – 5 класів ремонтували дитячі бібліотечні книжечки, давали їм друге життя.
З учнями 6 класу провели гру «Відчуй себе бібліотекарем». Діти вчилися вести формуляри читачів, реєструвати книги, орієнтуватися у виборі потрібної книги .
16.03 Відбулося Свято книгина якому учні школи цитували вірші та приказки про книжку.
План роботи шкільної бібліотеки на 2016/2017 навчальний рік
I. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки
ХХІ століття – ера інформаційного суспільства, де інформація все частіше визначається як головний ресурс майбутнього. Використовувати ж цей ресурс зможуть тільки члени суспільства, які володіють необхідними знаннями і підготовкою до впевненої орієнтації в інформаційному просторі. Загальнодержавним завданням сьогодні є підготовка молодого покоління до життя в інформаційному просторі. Так, якщо людина володіє вільним пошуком інформації в довідкових апаратах бібліотек, то вона зможе зачерпнути для себе максимум потрібної інформації.
Тому важливо вже з юних років виховувати необхідність одержувати знання, прищеплювати навички самостійного пошуку інформації, формувати уміння ефективного збору, систематизації та обміну з іншими користувачами/ Сьогодні інформація охоплює дедалі більше галузей і стає однією з головних людських цінностей та основним ресурсом майбутнього країни. Тому соціальним замовленням сучасного суспільства є людина, яка навчатиметься і працюватиме в умовах постійного зростання інформаційного потоку, людина з високим інтелектуальним потенціалом та інформаційною компетентністю. В умовах інформатизації суспільства невід’ємною частиною загальної освіти стає інформаційна компетентність особи. У сучасній шкільній бібліотеці починається формування інформаційної компетентності не тільки завдяки забезпеченню можливостей доступу читачів до інформаційних ресурсів, але й пошук нових підходів до підготовки користувачів, які б володіли сучасними методами багатоаспектної інформаційної діяльності.
II.Діяльність шкільної бібліотеки щодо сприяння гуманізації, гуманітаризації навчально-виховного процесу та духовного становлення школярів.
І. Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб | ||||||
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний за виконання | Примітки | ||
1. | Організація екскурсій до бібліотеки для першокласників, ознайомлення з правилами користування бібліотекою та книгою під час перереєстрації та запису до бібліотеки, знайомство з фондами | листопад | бібліотекар | |||
2. | Вивчення читацьких інтересів. Перереєстрація читачів. Продовження роботи з боржниками. Обрання відповідальних за збереження підручників. Продовження роботи «постів бережливих» | вересень листопад | бібліотекар | |||
3. | Індивідуальна робота з читачами: - проведення рекомендаційних бесід з читачами; - бесіди з читачами-учнями про прочитану книгу; - консультації щодо вибору книги на книжкових полицях | постійно постійно постійно | бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
4. | Взаємодія шкільної бібліотеки з педагогічними працівниками: - інформаційне забезпечення вчителів новою літературою; - інформація про надходження нових підручників, програмної літератури, періодичних видань з педагогіки; - спільна робота шкільної бібліотеки та педколективу щодо збереження фонду підручників; - організація книжкових виставок , оглядів літератури, що сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу | постійно постійно постійно постійно | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
5. | Робота з популяризації літератури: - участь у всіх заходах, присвячених відродженню української національної школи; v надання допомоги вчителям у виборі літератури для проведення традиційних шкільних свят | постійно постійно | бібліотекар бібліотекар | |||
6. | Книжкові виставки: - до Дня знань та Міжнародного дня грамотності «Калейдоскоп книжкових знань», «Книга – скарбниця мудрості і добра»; - до Дня незалежності України «Ми живемо в Україні», «З історії нашої Батьківщини», «Мій край – частина України»; - до Всеукраїнського дня бібліотекаря «Подорож до царства книги», «Кращі книги нашим дітям», «Бібліотека і книги – ваші порадники і друзі» | вересень жовтень вересень | бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
7. | Тематичні полички: - «У світі цікавого»; - «Творчий вчитель і сучасний урок»; - «Глибінь науки творча і жива»; - «Нові педагогічні технології – в дії»; - «Професія, яку ти обираєш»; - «Традиції та звичаї нашого краю». | грудень жовтень листопад | бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
8. | Бесіди: - «Правила поведінки з книгою»; - «Як книжка прийшла до людей»; - «Читання – ось краще навчання»; - «Україна – це наша родина»; - «Книги письменників - земляків»; - «Без верби та калини нема України»; - «Символи нашої держави»; | листопад грудень січень лютий березень квітень | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
ІІ. Робота з морального та естетичного виховання учнів | ||||||
1. | Оформити виставки: - «Формування свідомого громадянина – патріота України»; - «Україна – держава європейська»; - «Зі святом Вас, дорогі вчителі» (до дня працівника освіти) | вересень | бібліотекар | |||
2. | Відкриті перегляди літератури: - до Міжнародного дня музики «В піснях історія і звичаї мого народу»; - до Міжнародного дня захисту тварин «Я у навколишньому світі» v до дня визволення України від фашизму «Доки пам’ятаємо – живемо»; - До Дня українського козацтва «Козацька Україна» | січень березень листопад жовтень | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
3. | Вікторини з краєзнавства: - «Земля – наш спільний дім»; - «Збережемо природу України»; «Література рідного краю, книги письменників - земляків» | грудень лютий | бібліотекар вчителі бібліотекар вчителі | |||
4. | Усний журнал: - «Шевченківські пам’ятні дні»; - «Вогненне слово Кобзаря» (бібліографічний огляд) | березень | бібліотекар вчителі | |||
5. | Відкриті перегляди літератури: - практичні сторінки історії України (до дня пам’яті жертв голодомору) «Запали свічку»; - до Дня української писемності «Мова – то цілюще народне джерело», «Мова коштовний скарб народу». | листопад грудень | бібліотекар | |||
6. | Книжкові виставки: - «Моя золота полиця»; - «Секрет ввічливості і вихованості» | січень жовтень | бібліотекар | |||
7. | Міжнародний день рідної мови: - «Наша мати – Україна, її мова - солов’їна»; - «Мовні перлини для кожної дитини »; - «Майбутнє – без СНІДу» - (боротьба зі СНІДом) перегляд тематичної літератури | лютий | бібліотекар вчителі | |||
8. | Тематичний перегляд літератури: - «Відлуння чорнобильських дзвонів»; - «12 квітня – день космонавтики» | квітень | бібліотекар | |||
9. | Виставки: - «Писанка мальована з любов’ю подарована»; - «Низький уклін Вам, мамо!»; - «Мати – символ добра на землі» (до Дня матері) | квітень травень | бібліотекар бібліотекар | |||
10. | Свято книги: - «Хочеш знати все і всіх – другом будь хороших книг»; - «Мова – краса спілкування»; | березень | бібліотекар вчителі, учні | |||
III. Інформаційна та довідково – бібліографічна робота | ||||||
1. | Оформлення та ведення тематичних папок: - «На допомогу молодому вчителеві»; - «На допомогу класному керівникові»; - «Сучасні освітні технології»; - «Погляди й переконання»; - «Пізнай себе і навколишній світ»; | червень | бібліотекар | |||
2. | Популяризація бібліотечно-бібліографічних знань. Проведення бесід за темами: - «Як роблять вашу книгу»; - «Книга. Бібліотека. Читач»; - Довідкова література, пошук інформації за енциклопедіями, довідниками; - Тематичні картотеки, пошук літератури за ними | жовтень листопад грудень лютий | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
3. | Ведення довідково-бібліографічного апарату. Ведення картотек: - картотека статей з періодичної преси на педагогічні теми; - картотека підручників; - картотека індивідуального інформування; - сценарії виховних заходів | постійно постійно постійно постійно постійно | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
4. | Проведення бібліографічних оглядів літератури і періодики | постійно | бібліотекар | |||
IV. Формування бібліотечного фонду | ||||||
1. | Комплектування. Організація фонду і проведення періодичних перевірок збереження підручників. Розстановка. Списання: - комплектування фонду бібліотеки краєзнавчою літературою, з історії України, методичною, довідковою; - придбати книги на допомогу вчителю, а також для позакласного читання. Продовжити доброчинну акцію «Моя улюблена книга – кращий подарунок школі». - провести інвентаризацію фонду підручників; - скласти акти на списання застарілої літератури; - вести роботу з очищення фонду від застарілої літератури; - упорядкувати розстановку фонду підручників | постійно постійно постійно травень постійно листопад | бібліотекар бібліотекар учні, батьки бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
2. | Збереження фонду підручників та художньої літератури: - постійно здійснювати ремонт літератури; - ліквідація заборгованості бібліотечних книг; - робота щодо знепилення книжкового фонду | постійно постійно постійно | бібліотекар учні бібліотекар бібліотекар | |||
3. | Робота з фондом підручників: - розташувати підручники на стелажах; - продовжити ведення картотеки підручників; - вибрати по класах «пости бережливих»; - проводити рейди-перевірки по класах щодо збереження підручників; - оформити виставку кращих підручників; - робота в гуртку «Книжчина лікарня»; - очищення фонду від застарілої літератури, непридатних до використання видань, передати їх на кабінети; | постійно жовтень вересень постійно травень постійно постійно | бібліотекар бібліотекар учні бібліотекар вчителі бібліотекар бібліотекар учні бібліотекар | |||
Сторінками літературного календаря | ||||||
1 | v «М.С.Грушевський – український політичний діяч, історик, літературознавець, письменник» (150р. від дня народження) (1866-1934) v «М.В.Ломоносов – людина універсальних знань , оригінальний вчений енциклопедист» (305р. від дня народження) (1711-1765) | вересень вересень | бібліотекар бібліотекар | |||
v «І.Ф.Хмара – український поет перекладач, драматург» (80р. від дня народження) (1936) v «І.Багряний – український письменник, художник, громадський діяч» (110р. від дня народження) (1906-1963) v «І.Ф.Драч – український поет, сценарист, політичний і громадський діяч» (80р. від дня народження) (1936) v «Ф.М.Достоєвський – великий російський письменник» (195р. від дня народження) (1821-1881) v «Я.В.Гримайло – автор багатьох книг, віршів, нарисів і оповідань» (110р. від дня народження) (1906-1984) v «Д.Б. Шоу – англійський драматург, публіцист, критик» (160р. від дня народження ) (1856-1950) | жовтень жовтень жовтень листопад грудень грудень | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | ||||
V. Підвищення кваліфікації | ||||||
1. | Оперативне ведення документації бібліотеки. · Систематичне відвідування засідань районного методичного об’єднання і обмін досвідом роботи. Удосконалення традиційних і освоєння нових бібліотечних технологій. · Передплата періодичних видань. · Папка самоосвіти. · Участь у професійних конкурсах. | постійно постійно | бібліотекар бібліотекар | |||
VI. Робота з активом бібліотеки | ||||||
1. | Залучення активістів учнів для допомоги в роботі бібліотеки. Технічна обробка літератури. Ремонт книг. Розстановка літератури. | постійно | бібліотекар учні | |||
VII. Робота з батьками | ||||||
1. | Виступити на батьківських зборах про збереження підручників. Підбирати класним керівникам літературу для роботи з батьками. Проводити індивідуальні бесіди з батьками про читання учнів, дбайливе ставлення до книги. Оформити куток «Сімейне виховання». Скласти рекомендований список літератури на літо для школярів. | вересень постійно постійно травень | бібліотекар бібліотекар бібліотекар бібліотекар | |||
VIII. Господарська робота | ||||||
1. 2. 3. 4. | Підготувати приміщення бібліотеки до нового навчального року. Придбання канцтоварів для роботи. Придбати кашпо для квітів. Поповнити фонд художньої літератури бібліотеки методичною літературою. | червень травень червень | бібліотекар бібліотекар |