Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | ||
Вивчення нових нормативно-законодавчих документів щодо протидії булінгу (цькуванню), ознайомлення з провідними практиками щодо протидії булінгу | Протягом навчального року | Адміністрація школи, педагогічні працівники |
Розгляд на засіданні методичного об’єднання класних керівників питання «Про роботу педагогічного колективу щодо запобігання насильства та булінгу серед школярів» | Листопад | Голова ШМО класних керівників |
Обговорення на нараді при директорові підсумки реалізації шкільного плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу | Червень | Заступник директора з виховної роботи |
Оновлення «Правил поведінки для здобувачів освіти» (у зв’язку з війною). Ознайомлення з ними учнів школи | Серпень Вересень | Заступник директора з виховної роботи Кл. керівники |
Оновлення розділу «Протидія булінгу» на офіційному сайті закладу освіти | Серпень | Заступник директора з виховної роботи |
Створення шкільного інформаційного стенду «СтопБулінг» | Вересень | Заступник директора з виховної роботи |
Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу | Вересень Січень | Заступник директора з виховної роботи |
Ознайомлення учасників освітнього процесу, представників батьківської громадськості з алгоритмами дій у разі виявлення випадку булінгу розміщення відповідних документів на офіційному сайті школи | Протягом навчального року | Кл.керівники Заступник директора з виховної роботи |
Участь педагогічних працівників школи в практичних семінарах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах з питань протидії булінгу та кібербулінгу (в тому числі онлайн) | Протягом навчального року | Педагогічні працівники, психолог школи |
Діагностичні заходи | ||
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах | Протягом навчального року | Практичний психолог |
Діагностування рівня напруги, тривожності, дезадаптації в учнівських колективах: -спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; -психологічні діагностики мікроклімату, рівня згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти; -соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених учнів у колективах; -визначення рівня тривожності та депресії учнів. | Протягом навчального року | Практичний психолог Кл. керівники |
Проведення тренінгів «Стоп булінг!», «Я проти булінгу!», «Як не стати жертвою булера» | Протягом навчального року | Практичний психолог Кл.керівники |
Проведення профілактично-просвітницької, корекційно-розвивальної роботи з учасниками освітнього процесу | Протягом навчального року | Практичний психолог Кл.керівники |
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти | ||
Інструктивні наради з питань профілактики булінгу з допоміжним та технічним персоналом | Вересень | Директор школи заступник директора з виховної роботи |
Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу та заходи реагування | Жовтень | Заступник директора з виховної роботи |
Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу у закладі освіти | Січень | Практичний психолог |
Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій | Протягом навчального року | Практичний психолог |
Робота з учнями | ||
Проведення уроків, практичних занять, бесід, тренінгів з питань протидії булінгу та кібербулінгу за участі шкільних офіцерів поліції та інспекторів патрульної поліції | Протягом навчального року | Практичний психолог Кл. керівники |
Зустріч учнів з представниками органів юстиції. Лекції на тему «STOP булінг!» в рамках Всеукраїнського тижня права та Місячника правових знань | Грудень | Кл. керівники |
Тиждень толерантності | Листопад | Педагог-організатор Кл. керівники |
Перегляд відеофільмів, соціальних відеороликів з питань булінгу в учнівському середовищі із подальшим обговоренням проблемних ситуацій на виховних годинах | Протягом навчального року | Практичний психолог Кл.керівники |
Конкурс малюнків та плакатів «Стоп булінг» | Лютий | Кл.керівники |
Контроль стану профілактики й протидії випадкам булінгу (цькуванню) в учнівських колективах | Січень червень | Заступник директора з |
Робота з батьками | ||
Розгляд питань протидії булінгу на батьківських зборах | Вересень Травень | Кл.керівники Практичний психолог |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | ||
Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 1 рази на рік | Адміністрація закладу, педагогічні працівники |
Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі | Грудень | Практичний психолог |
Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | За потреби | Заступник директора з ВР |
Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу | Травень- червень | Заступник директора з ВР |